wah! best!

Followers

Jom klik

Thursday, December 13, 2012

Percutian ke Cameron Highlands

Hari cuti kali ini kami pergi ke Cameron Highlands tanpa dirancang. Ikutkan memang nak pergi, tapi Chiq Dina kata tak payah. Tup tup tup Abang Am bercadang ke Cameron Highlands dan timbul pula nak g sekali. Ikutkan nak balik hari sahaja. Ramai orang datang waktu hari biasa.

Kami bergerak dari Kuala Kangsar jam 12.00 tengahari dan sampai disini (Brinchang) jam 2 petang. Dalam masa nak datang, timbul niat nak tidur sini. Ini gara gara dah lewat sampai dan teringin juga tidur kat sini . Ikutkan kali terakhir tidur disini, 5 tahun dahulu semasa berhoneymoon...hehehehe

Jika waktu cuti memang susah nak dapat apartment atau hotel. Jika ada harganya boleh tahun juga. Jadi kami dapat apartment Star Regency untuk 2 bilik berharga RM 368. Layan ajer.... Dekat dengan pasar malam. Tk perlu susah nak cari parking.

Amni yang paling teruja. Tidur pun nak katil seorang. Malam itu hujan, jadi saya dan Chiq Dina sahaja yang turun ke pasar malam. Hanya hari Isnin dan Jumaat sahaja yang ada pasar pagi. Sempena cuti sekolah pasar malam dibuka tiap tiap hari.

Esoknya awal pagi kami keluar jam 10. Masing masing dengan destinasi masing masing. Abang ipar pun dah nak masuk kerja petang. Jadi kami bermula dengan Big Red Farm. Best gak cuma penat berjalan la. Dekat pun dengan apartment kami.

Lepas itu terus gerak ke Tanah Rata. Tak singgah sebab tidak ada tempat yang nak dituju. Kami semua terus ke Ringlet dan sebelum itu singgah beli sayur disitu. Harga lebih kurang sama dengan pasar yang berhampiran Keay Farm cuma kuantiti sahaja yang tak sama. :)

Mula tak nak pergi ladang teh Boh, tapi rasa membuak buak nak pergi itu ada. Kenangan katakan. Terus naik keatas. Alhamdulillah, 5 tahun hari itu tak dapat naik keatas sebab hujan, hari itu 4 beranak naik ke puncak bukit ladang teh tersebut. Amni kena dukung gak. Buat cara Oshin la, naik dari belakang. Lepas selesai minum teh, ( ramai orang musim cuti) kami berangkat pulang melalui jalan lama iaitu ke Tapah.

Memang jalan kecil dan banyak kawasan tanah runtuh jika nak dibandingkan jalan dari Simpang Pulai. Jadi berhati hati jika anda dari Tapah k. Kawasan ini kebanyakan menjual hasil kraftangan orang Asli. Jarak perjalanan pun terasa panjang.

Kami sampai ke Sungai Besar, jam 5 petang. Badan pun penat, kain nak dibasuh pun banyak. Namun seronok sangat sebab kenangan 5 tahun kembali semula.











2 comments:

محمد رازيق said...

syoknya bro. cuti2 di cameron. salam kenal :)

eddy ipoh said...

Bajet murah je bro....hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...