wah! best!

Followers

Jom klik

Saturday, October 17, 2015

Harga barang selepas GST

Bukan nak mengadu.. tetapi nilah kenyataan. Nilai barang sekarang memang terasa selepas adanya GST. Agak-  agak berapa harga semua barang dalam itu?  RM250...
Baru beli barang dapur dan keperluan biasa. Saya ni untuk 4 orang sahaja. Bagaimana dengan keluarga besar. Nak kata beli yang branded atau mahal2... bukan juga.
Sehingga kini takde pun nampak barang yang turun harga selepas GST. Harga lama,  ditambah dengan GST.. Walhal kata GST menggantikann SST...
Harap pihak berkaitan ambil tindakan yang sewajar.. ...

2 comments:

cik hani said...

Bila shopping tak penuh troli pun dah RM200 kan.
Memang terasa.

Lagi terasa kalau barang elektrik rosak, beli barang elektrik bayar GST pun dah banyak.
Duit GST tu kalau shopping blh tahan seminggu utk bahan basah.

hari tu repair kereta, duit GST dah RM90 lebih..terasa sangat

eddy ipoh said...

Itulah kenyataan. Harus berjimat cermat. Jangan boros :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...